fredag 1 juni 2012

Juni, picknick och stickning

Jag har världens finaste kalender. Den är neonrosa, mörkgrön och lila, med bilder på dansande tanter och peace-märken. Just saying. 
Fina händelser som kommer den här månaden, enligt kalendern: 
Fjärde juni - International day of innocent children victims of aggression (kika in här för mer info) 
Femte juni - World environment day (här)
Åttonde juni - World ocean day (den är en av mina personliga favoriter. Här.) 
Elfte juni - Knit in public day (också jättecool)
Tolfte juni - World day against child labour (här
Artonde juni - International picnic day (här
Tjugonde juni - World refugee day (här)
Tjugoförsta juni - World music day (här)
Tjugoåttonde juni - Stonewall riot anniversary 
Min kalender gör mig så mycket klokare. 

2 kommentarer:

  1. Imorgon är det minnesdag för trasiga dockor. Tror inte det är något jippo om det (inte i Sverige iaf) men det är faktiskt en äkta minnesdag :> Himla fint!
    Havets dag ska jag fira med årets första havsdopp, hade jag tänkt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad fint! Det hade jag ingen aning om..:P

      Radera