torsdag 12 juli 2012

Upptäckter

Jag har sommarlov och är upptagen med pennor, Top Model och jobb, så bloggen har fått ligga och sova lite. Men nu är den helt utsvulten och jag kryllar av potentiella blogginlägg och idéer, formuleringar och ord. Så hej, igen, ifall ni inte har glömt bort mig! 

Tre upptäcker jag gjort de senaste månaderna:

1. Rymden är enorm. Som i, riktigt, riktigt jättelik. Som i, det är helt sinnessjukt hur stor den är. Som i, du kan inte måla upp vårt eget solsystem på ett papper, eller ens en husvägg, för skalan är way off. Det är för stort, helt enkelt. (Mer om det senare, kanske. Det är en sjuk värld du lever i.) 
    
2. Fotboll är inte så dumt trots allt. (Ett tjugotal vältränade män på begränsad yta. Som jagar varandra. I korta shorts. Ibland kramas de och smiskar de varandra och kör händerna genom varandras svettiga hår. Jag blir helt salig.) Få och dyrbara är de tillfällen män är så avklädda i TV. (Ja, fruktansvärt cyniskt och sexistiskt och dubbelmoraliskt men det är sant. Jag följde EM för att se små glimtar solbränt, heligt manskött blottas och gnuggas och spännas och flexas och svettas och smiskas på. Är jag dålig människa nu?) Resultatet är dock att jag respekterar fotboll. Har jag aldrig gjort förut. 
   
3. Det är rasistiskt, eller i alla fall okänsligt, att ha dreadlocks om du är ljushyad. (It's a no go!)

Det är mer eller mindre min livsutveckling de senaste månaderna. 
   
Imorgon är det förresten "Embrace your geekness day", antagligen århundradets härligaste dag. Sprid ordet.
    
And that's it, basically... Visste du att du till 50 % är genetiskt identisk med en banan? 
       


(Jag vet verkligen inte hur man avslutar ett blogginlägg, så jag bara slinker ut nu, tyst och obemärkt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar