söndag 6 maj 2012

99 saker jag älskar att göra

99 saker jag älskar (alt. - 99 saker jag hellre gör än att plugga Franska revolutionen) - del 1
1. Höra på när smarta feminister käftar emot varandra och håller långa, djupgående föreläsningar
2. Att sitta i farfars knä, dricka kall hallonsaft och bläddra i glansiga veckotidningar medan häftiga diskussioner om ekonomi rasar ovanför mitt huvud   
3. Att sitta närmast fönstret på ett flygplan precis när vi börjar sjunka mot jordytan 
4. Att fläta någons hår under en tråkig mattelektion
5. Att äta pannkakor med grädde ute i stugan, precis när solen börjar glida ner under träden  
6. Att stanna och lyssna på begåvade sångare som spelar ute på gatan med breda leenden och slitna jeans 
7. Att läsa en riktigt bra och spännande manga tillsammans med min lillebror
8. Att ligga och läsa tjocka, amerikanska romaner på bullriga nattåg i flera timmar 
9. Att hitta ett nytt, vackert, smetigt nagellack i varmt orange 
10. Att komma över ny fakta om universum 
11. Att få en kram helt utan anledning 
12. Att ligga i badkaret timme efter timme och suga i sig tidningsartikel efter tidningsartikel 
13. Att gå långa promenader i folktomma städer 
14. Att äta vaniljglass med strössel framför ett par avundsjuka ankor
15. Att spendera timmar på att översätta en riktigt bra spansk novell 
16. Att trösta någon som inte inser hur värdefull hen är 
17. Att se män börja krama och smiska varandra när det blir  3-2 på en fotbollsmatch
18. Att ligga i en hängmatta i flera timmar och stirra upp på träden 
19. Att hitta en ny vän som jag bara klickar med och är villig att ge mig massage 
20. Att upptäcka ett nytt indieband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar